Αναρτήσεις

Ένωση Καθηγητών kathigites.net

Εικόνα
  "Η ιστοσελίδα   kathigites.net   δεν ανήκει σε εμπορική επιχείριση. Δεν έχουμε ιδιοκτήτη, ούτε διαθέτουμε γραφεία. Δε στοχεύουμε στο κέρδος.  Είμαστε απλά μία ένωση καθηγητών με μεράκι από διάφορα μέρη της Ελλάδας. Είμαστε επίσης μία δικτυακή κοινότητα εφόσον λειτουργούμε κυρίως μέσω ίντερνετ.  Αγαπάμε την εκπαίδευση, γι’ αυτό προσφέρουμε ένα ισχυρό μέσο που μπορούν να εκμεταλλευτούν γονείς και μαθητές.  Καλύπτουμε όλο το φάσμα της εκπαίδευσης, από την προσχολική ηλικία (π.χ. δημιουργική απασχόληση) μέχρι το Πανεπιστήμιο. Οι καθηγητές-συνεργάτες μας αναλαμβάνουν πολλά διαφορετικά αντικείμενα (φιλολογικά, μαθηματικά, ξένες γλώσσες, φυσικές επιστήμες, πληροφορική, κ.α.).  Ειδικευόμαστε στην εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση (μέσω ίντερνετ), αναλαμβάνουμε όμως και παραδοσιακά μαθήματα κατ’ οίκον (δια ζώσης).  Η ένωση καθηγητών μας δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στις καλές εκπαιδευτικές πρακτικές και στα σύγχρονα εκπαιδευτικά εργαλεία. Δεν προσφέρουμε μόνο ποιοτικά ιδιαίτερα μαθήματα: προσπαθούμ

Ανακοίνωση

Εικόνα
  Δημιουργία τμημάτων Εξ αποστάσεως μαθήματα Αρχαίων Ελληνικών σε μαθητές Γυμνασίου Τα μαθήματα απευθύνονται σε παιδιά  Γυμνασίου που θέλουν να επαναλάβουν την ύλη των Αρχαίων Ελληνικών και σε όσους επιθυμούν να ακολουθήσουν την Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών στο Λύκειο. Οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να κάνουν επανάληψη την ύλη των Αρχαίων Ελληνικών μέσα από την παροχή υποστηρικτικού υλικού. Το εκπαιδευτικό υλικό και τα συχνά τεστ βοηθούν τα παιδιά να μάθουν την Αρχαία Ελληνική Γλώσσα ουσιαστικά, χωρίς να χρειάζεται να βασίζονται στην αποστήθιση, αναπτύσσοντας εμπιστοσύνη στον εαυτό τους και τις ικανότητές τους.  Στόχος μας είναι κάθε παιδί να λαμβάνει ξεχωριστή προσοχή καλύπτοντας κάθε απορία του. Γι' αυτό το λόγο τα τμήματα είναι ολιγομελή. Τα μαθήματα θα πραγματοποιούνται μέσω Zoom κάθε Σάββατο 17.30-19.00 Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε στο τηλ. 6986735138

Ιστορία Β΄ Γυμνασίου. Ο Ιουστινιανός και το έργο του

Εικόνα
  ΕΞΩΤΕΡΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΝΑΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ  1. Ο ΙΟΥΣΤΙΝΙΑΝΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ  (527-565) α. Γενικά η πολιτική του Ιουστινιανού: ένα κράτος, μια Εκκλησία, μια νομοθεσία.  β. Εσωτερική πολιτική:  Ως προς το Κράτος:  ▶ Στάση του Νίκα (532): καταστολή της εξέγερσης των δήμων του Ιπποδρόμου (Πράσινοι και Βένετοι) και του λαού της Κωνσταντινούπολης.  ▶Ενίσχυσε την αυτοκρατορική εξουσία ▶Περιόρισε τη δύναμη των δήμων και των γαιοκτημόνων προς όφελος των ελεύθερων αγροτών, που πλήρωναν φόρους.  Ως προς την Εκκλησία:  ▶ Καταδιώκονται οπαδοί των αιρέσεων (αιρετικοί) και εθνικοί (ειδωλολάτρες).  ▶ Αναστέλλει τη λειτουργία της Νεοπλατωνικής Ακαδημίας στην Αθήνα (529)  ▶ Διέδωσε τον Χριστιανισμό σε Καύκασο και Ανατολική Αφρική.  Ως προς την Νομοθεσία: ▶Κωδικοποιείται το Ρωμαϊκό Δίκαιο  Κωδικοποίηση του Δικαίου Ο Ιουστινιανός, επειδή βρήκε τους νόμους σκοτεινούς λόγω της ανεπίτρεπτης πληθώρας τους και σε εμφανή σύγχυση εξαιτίας των αντιφάσεών τους, τους απάλλαξε από την αταξία των απατηλών

Ιστορία Γ΄ Γυμνασίου. Η εκλογή και η άφιξη του Όθωνα στην Ελλάδα

Εικόνα
  Ιστορία Γ΄ Γυμνασίου Η εκλογή και η άφιξη του Όθωνα στην Ελλάδα Ø    Η κατάσταση αναταραχής στην Ελλάδα μετά τη δολοφονία του Καποδίστρια. Ουσιαστικά γίνεται εμφύλιος πόλεμος μέχρι την επέμβαση των Μεγάλων Δυνάμεων. Ø   Στη συνέχεια α υτές  1. ορίζουν βασιλιά της Ελλάδας τον 17χρονο πρίγκιπα Όθωνα, γιο του βασιλιά της Βαυαρίας 2. ορίζουν το πολίτευμα (απόλυτη μοναρχία) 3. δίνουν το πρώτο δάνειο στην Ελλάδα (20.000.000 φράγκα). Ø    Τρεις Βαυαροί (Άρμανσμπεργκ, Μάουρερ, Χάιντεκ) αποτελούν την επιτροπεία για τον ανήλικο Όθωνα ( Αντιβασιλεία). Ø    Βάσεις της πολιτικής τους ήταν  η εθνική ανεξαρτησία η βασιλική απολυταρχία και  το συγκεντρωτικό σύστημα διακυβέρνησης. Διοίκηση Ø    Συγκεντρωτική. Ø  Διαίρεση της χώρας:  10 νομοί, με πρωτεύουσα του κράτους την Αθήνα Στρατός Ø    3.500 Βαυαροί στρατιωτικοί # οι Έλληνες αγωνιστές δεν συμμετείχαν, διότι δεν έγιναν δεκτοί. Έτσι  , αντιδρούν ή καταφεύγουν στη ληστεία. Δικαιοσύνη Ø    Ιδρύονται δικαστήρια, συντάσσονται νέοι νόμοι. Εκπαίδευση Ø

Ιστορία Α΄ Γυμνασίου. Α΄ Κεφάλαιο

Εικόνα
Κεφάλαιο Α΄  Η εποχή του λίθου  Προϊστορία: πριν την εμφάνιση των πρώτων γραπτών πηγών  Διαίρεση της Προϊστορίας:  Εποχή του λίθου  Παλαιολιθική εποχή  Μεσολιθική εποχή (ως το 6500 π.Χ.)  Νεολιθική εποχή (ως το 3000 π.Χ.)  ⋇ Εποχή του χαλκού  (3000 π.Χ. – 1100 π. Χ.)  Η παλαιολιθική και η μεσολιθική εποχή   Πρώτη εμφάνιση του ανθρώπου στη γη.  ∙ Ικανός άνθρωπος (homo habilis) ∙  Όρθιος άνθρωπος (homo erectus)  ∙ Έμφρων άνθρωπος (homo sapiens)  ∙ Σοφότατος άνθρωπος (homo sapiens sapiens)  Πιο συγκεκριμένα:  Παλαιολιθική εποχή   Πρώιμη Παλαιολιθική Περίοδος ( 2.500.000 – 200.000 π.Χ)  Ικανός άνθρωπος  Όρθιος άνθρωπος  Εργαλεία: Κροκάλες Χειροπελέκεις  Μέση Παλαιολιθική Περίοδος (200.000 – 35.000 π.Χ.)  Έμφρων (σοφός) άνθρωπος  Εργαλεία: Αιχμές Ξέστρα  Ύστερη Παλαιολιθική Περίοδος (35.000 – 6.500 π.Χ.)  Σοφότατος άνθρωπος  Εργαλεία: Λεπίδες Ξέστρα Γλυφίδες Οστέινα εργαλεία    Η ζωή του ανθρώπου κατά την Παλαιολιθική και Μεσολιθική Εποχή (2.500.000 π.Χ. – 6.500 π.Χ.)  ⋄ Κυνηγός και τροφοσ

Νέα ελληνικά. Ευθύς και πλάγιος λόγος

Εικόνα
ΕΥΘΥΣ ΚΑΙ ΠΛΑΓΙΟΣ ΛΟΓΟΣ  [Στον ευθύ λόγο ακούμε τα λόγια κάποιου, όπως ακριβώς τα λέει, ενώ στον πλάγιο λόγο τα λόγια αυτά τα μεταφέρει κάποιο τρίτο πρόσωπο.] Αρχικά να αναφέρουμε ότι τα λόγια κάποιου μπορεί να τα ακούσει κανείς με δύο τρόπους:  α) άμεσα, δηλ. απευθείας όπως τα είπε το ίδιο το πρόσωπο που μιλάει: π.χ. Θα σου δώσω το τηλέφωνό μου.  Στην περίπτωση αυτή λέμε ότι ο λόγος είναι ευθύς.  β) έμμεσα, δηλ. να τα ακούει από κάποιον άλλο, που του μεταφέρει τα λόγια κάποιου τρίτου, εξαρτημένα από ρήματα όπως λέγω, ρωτώ, γνωρίζω κτλ.: π.χ. Είπε ότι θα μου δώσει το τηλέφωνό του.   Στην περίπτωση αυτή λέμε ότι ο λόγος είναι πλάγιος.  ΠΡΟΣΟΧΗ!  Όταν τα λόγια κάποιου μας τα μεταφέρει ένας τρίτος όπως ακριβώς έχουν ειπωθεί, τότε ο λόγος είναι ευθύς:  π.χ. Ευθύς λόγος: Θα κάνω ό,τι μου πεις.   Ευθύς λόγος: Η Μαρία είπε: «Θα κάνω ό,τι μου πεις».   Πλάγιος λόγος: Η Μαρία είπε ότι θα έκανε ό,τι της είπε.  Μεταβολές από τον ευθύ στον πλάγιο λόγο  Όταν ο ευθύς λόγος μετατρέπεται σε πλάγιο, γ

Αρχαία Ελληνικά. Οι δευτερεύουσες προτάσεις στον πλάγιο λόγο

Εικόνα
  Οι δευτερεύουσες προτάσεις στον πλάγιο λόγο     Εξάρτηση από αρκτικό χρόνο [ενεστώτα, μέλλοντα ή παρακείμενο]. Σε αυτή την περίπτωση διατηρούν αμετάβλητο το χρόνο και την έγκλισή τους   Εξάρτηση από ιστορικό χρόνο [παρατατικό, αόριστο ή υπερσυντέλικο]. Τότε:  1) Διατηρούν αμετάβλητη  τη Δυν. Οριστική και τη Δυν. Ευκτική  2)Μετατρέπουν την απλή Οριστική και την Υποτακτική σε ευκτική του πλαγίου λόγου Προσοχή! Στην περίπτωση που η δευτερεύουσα πρόταση φανερώνει γνώμη του υποκειμένου της πρότασης απ’ την οποία εξαρτάται ή δηλώνει κάτι βέβαιο ή με έμφαση, τότε το αοριστολογικό αν  κατά κανόνα αποβάλλεται.  Έτσι:     ἐάν = εἰ     ὅταν = ὅτε ἐπάν = ἐπεί ὅς ἄν = ὅς     κ.λ.π.  Ροδαμάνθη Σοφικίτου, Φιλόλογος