Αναρτήσεις

Quiz Αρχαίας Ιστορίας (Μέρος Δεύτερο)

Εικόνα
  Quiz Αρχαίας Ιστορίας Ροδαμάνθη Σοφικίτου, Φιλόλογος

Νεοελληνική Γλώσσα. Άσκηση για τις ανεξάρτητες και τις εξαρτημένες προτάσεις.

Εικόνα
  1.   Χωρίζω τις παρακάτω προτάσεις σε δύο μέρη με κόμμα. Στη συνέχεια γράφω ποια είναι η ανεξάρτητη και ποια η εξαρτημένη. Αγόρασα ένα αυτοκίνητο αν και ήταν πολύ ακριβό. εξαρτημένη:..................................................................... ανεξάρτητη: .................................................................... Φοβάμαι μήπως δεν γράψω καλά στο διαγώνισμα. εξαρτημένη:..................................................................... ανεξάρτητη: .................................................................... Όταν ήρθε ο ταχυδρόμος λείπαμε από το σπίτι. εξαρτημένη:..................................................................... ανεξάρτητη: .................................................................... Παρόλο που διάβασα καλά δεν έγραψα καλά στο διαγώνισμα. εξαρτημένη:..................................................................... ανεξάρτητη: .................................................................... Είμαι ευχαριστημένος επειδή όλα

Νεοελληνική Γλώσσα. Άσκηση στις δευτερεύουσες προτάσεις

Εικόνα
Άσκηση  Βρες τις κύριες και τις δευτερεύουσες προτάσεις. Αν γυρίσετε νωρίς, περάστε από το σπίτι μου. Δεν πήγα σχολείο, γιατί ήμουν άρρωστος. Όποιος φτάσει πρώτος, είναι ο νικητής. Μόλις χτύπησε το κουδούνι, μπήκαμε στην τάξη. Όταν ήρθαν ο παππούς και η γιαγιά, φάγαμε μεσημεριανό. Φοβάμαι, μήπως δεν γράψω καλά στο διαγώνισμα. Ποιος είναι ο συγγραφέας του αποσπάσματος; Διάλεξα αυτό το βιβλίο, αν και ήταν ακριβό. Η μαμά αγοράζει ένα περιοδικό από το περίπτερο. Επειδή δεν διάβασα καλά, δεν έγραψα καλά στο τεστ. Θέλω να αγοράσω ένα ακριβό αμάξι. Μου είπε ότι θα αργήσει να έρθει. Ο πατέρας μου εργάζεται στο ξενοδοχείο της πόλης. Πήγα στο βιβλιοχαρτοπωλείο, ώστε να αγοράσω ένα μολύβι. Παρόλο που είχα φύγει νωρίς, άργησα να φτάσω στο σπίτι σου. Με ρώτησε αν θέλω να φάω κάτι. Που θα πας σήμερα το βράδυ; Για να περάσεις στο πανεπιστήμιο, χρειάζεται καλό διάβασμα. Εάν τηρήσουμε τα μέτρα για τον κορωνοϊό, θα μείνουμε όλοι ασφαλείς. Γιατί είσαι τόσο νωρίς

Κεφάλαιο: Συντακτικό Αρχαίας Ελληνικής (Μέρος τρίτο)

Εικόνα
  Απρόσωπη σύνταξη  Απρόσωπα ρήματα Ονομάζονται έτσι ρήματα που χρησιμοποιούνται στο γ΄ ενικό πρόσωπο και δεν παίρνουν πρόσωπο ή πράγμα ως υποκείμενό τους αλλά άναρθρο απαρέμφατο ή δευτερεύουσα (ονοματική) πρόταση.  Π.χ. δεῖ, προσήκει, χρή, δοκεῖ  Απρόσωπη σύνταξη έχουν και οι  απρόσωπες εκφράσεις α)  Με το ρήμα  ἐστὶ  και ένα αφηρημένο ουσιαστικό ή το ουδέτερο ενός επιθέτου ή μιας μετοχής β)  Με το ρήμα  ἔχει  και ένα τροπικό επίρρημα Σύνταξη Τα απρόσωπα ρήματα και οι απρόσωπες εκφράσεις έχουν ως υποκείμενο: α)  Απαρέμφατο: Δεῖ τὸν παῖδα  ζῆν  κατὰ τὸ πρόσταγμα τοῦ παιδαγωγοῦ . Προσήκει  μισεῖν  καὶ  κολάζειν  τοὺς προδότας καὶ δωροδόκους . Ἀνάγκη ἐστὶ  μάχεσθαι . β)  Δευτερεύουσα πρόταση, κυρίως ειδική, πλάγια ερωτηματική ή ενδοιαστική 3 : Δῆλόν ἐστι  ὅτι κέρδους ἕνεκ' ἀδικοῦσιν . [ ειδική ] Ἀγγέλλεται  ὅτι βασιλεὺς ἀφίκετο . [ ειδική ] Ἄδηλόν ἐστι  εἰ βουλήσονται φίλοι εἶναι . ( αν θα θελήσουν ) [ πλάγια ερωτηματική ] Δέος ἐστὶ  μὴ παρακρουσθῆτε ὑπὸ τούτων . [ ενδοιαστική ] N.E

Κεφάλαιο: Συντακτικό Αρχαίας Ελληνικής (Μέρος δεύτερο)

Εικόνα
  Απαρέμφατα  Το απαρέμφατο, αφού βρίσκεται μέσα σε μια πρόταση, χρησιμοποιείται ως υποκείμενο, αντικείμενο κ.ά. του ρήματος. Εφόσον όμως το απαρέμφατο είναι ρηματικός τύπος, τότε συντάσσεται , δηλαδή παίρνει και το ίδιο υποκείμενο, αντικείμενο, κατηγορούμενο κ.τ.λ.  Υποκείμενα απαρεμφάτων-ταυτοπροσωπία/ετεροπροσωπία  Το υποκείμενο του απαρεμφάτου (του άναρθου ή του έναρθρου) μπορεί να είναι:  α) το ίδιο με το υποκείμενο του ρήματος (το αυτό πρόσωπο), οπότε λέμε ότι έχουμε ταυτοπροσωπία  β) διαφορετικό από το υποκείμενο του ρήματος (έτερο πρόσωπο), οπότε λέμε ότι έχουμε ετεροπροσωπία Ροδαμάνθη Σοφικίτου, Φιλόλογος

Κεφάλαιο: Συντακτικό Αρχαίας Ελληνικής (Μέρος πρώτο)

Εικόνα
  Μετοχές Η  μετοχή  είναι ρηματικό επίθετο που μετέχει στις ιδιότητες τόσο του επιθέτου όσο και του ρήματος. Η χρήση της στην A.E. είναι ιδιαίτερα συχνή· απαντά στον ενεργητικό, μέσο και παθητικό ενεστώτα, μέλλοντα, αόριστο και παρακείμενο, εκφράζοντας ποικίλες σημασίες.   Η μετοχή ανάλογα με τη χρήση της διακρίνεται σε: α. Η επιθετική μετοχή Η  επιθετική μετοχή , έναρθρη ή σπανιότερα άναρθρη, λειτουργεί ως επίθετο και προσδιορίζει ουσιαστικά ή αντωνυμίες. Η επιθετική μετοχή λειτουργεί στον λόγο ως: α)   Υποκείμενο : β)   Αντικείμενο : γ)   Κατηγορούμενο  (η επιθετική μετοχή είναι πάντοτε έναρθρη) β. Η κατηγορηματική μετοχή Η  κατηγορηματική μετοχή  είναι πάντα άναρθρη, απαντά σε όλους τους χρόνους που έχουν μετοχή και αναφέρεται στο υποκείμενο ή στο αντικείμενο του ρήματος από το οποίο εξαρτάται. α)   Κατηγορούμενο  στο υποκείμενο συνδετικού ρήματος: β)   Κατηγορηματικός προσδιορισμός  στο υποκείμενο ή στο αντικ

Αρχαία Ιστορία

Εικόνα
QUIZ ερωτήσεων για το μάθημα της Αρχαίας Ιστορίας ΕΡΩΤΗΣΗ 1.  ΠΟΙΟΙ ΑΣΧΟΛΗΘΗΚΑΝ ΜΕ ΤΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΣΤΗ ΣΠΑΡΤΗ;  • Α. Οι Είλωτες  • Β. Οι δούλοι  • Γ. Οι περίοικοι  • Δ. Η Γερουσία  ΕΡΩΤΗΣΗ 2.  ΤΙ ΑΠΕΓΙΝΑΝ ΟΙ ΠΑΛΙΟΙ ΣΠΑΡΤΙΑΤΕΣ;  • Α. έγιναν είλωτες και εργάζονταν στα κτήματα  • Β. ασχολήθηκαν με το εμπόριο και έμεναν μέσα στη Σπάρτη μαζί με τους Δωριείς  ΕΡΩΤΗΣΗ 3.  ΠΟΣΟΙ ΗΤΑΝ ΟΙ ΒΑΣΙΛΙΑΔΕΣ ΣΤΗΝ ΣΠΑΡΤΗ;  •Α. 3  • Β. 2  • Γ. 1  ΕΡΩΤΗΣΗ 4.  ΤΙ ΗΤΑΝ Η ΑΠΕΛΛΑ;  • Α. Το πολίτευμα της Σπάρτης  • Β. Εκείνο το μέρος που συζητούσαν αποφάσεις για σημαντικά θέματα  • Γ. Ποτάμι  • Δ. Οι δούλοι  ΕΡΩΤΗΣΗ 5.  ΠΟΙΟΣ ΗΤΑΝ Ο ΝΟΜΟΘΕΤΗΣ ΤΗΣ ΣΠΑΡΤΗΣ;  • Α. Ο Σόλωνας  • Β. Ο Λυκούργος  • Γ. Ο Δράκοντας  ΕΡΩΤΗΣΗ 6.  ΠΟΣΟ ΧΡΟΝΩΝ ΠΗΓΑΙΝΑΝ ΟΙ ΣΠΑΡΤΙΑΤΕΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ;   •Α. 5  • Β. 8  • Γ. 7  ΕΡΩΤΗΣΗ 7.  ΠΟΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΚΑΝΑΝ ΟΙ ΣΠΑΡΤΙΑΤΕΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ;  • Α. Γραφή, μαθηματικά και χορό.  • Β. Γραφή, ανάγνωση και χορό.  • Γ. Γραφή, ανάγνωση, μουσική και χορό.  ΕΡΩΤΗΣΗ 8.  ΤΑ ΚΟΡΙΤΣΙΑ ΣΤΗ ΣΠΑΡΤΗ ΠΗΓΑΙΝΑΝ ΣΧΟΛΕΙΟ;  •Α. ΝΑΙ