Αναρτήσεις

ΣΥΝΔΕΤΙΚΕΣ ΛΕΞΕΙΣ-ΦΡΑΣΕΙΣ

Εικόνα
ΣΥΝΔΕΣΗ  ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ,  ΠΕΡΙΟΔΩΝ  ΠΑΡΑΓΡΑΦΩΝ  ΚΑΙ  ΕΝΟΤΗΤΩΝ ΣΤΟ  ΓΡΑΠΤΟ  ΛΟΓΟ Πολλές φορές δυσκολευόμαστε να επιλέξουμε την κατάλληλη φράση που θα επιφέρει συνοχή και αλληλουχία στο κείμενό μας. Ωστόσο υπάρχουν κάποιες φράσεις που μπορούμε να χρησιμοποιούμε συχνά για να επιτύχουμε το στόχο μας.  Αρχικά σε μία παράγραφο καλό θα ήταν να υπάρχει μια θεματική πρόταση με το θέμα που θα σχολιάσουμε. Στη συνέχεια μπορούμε να επιλέξουμε κάποιον από τους τρόπους ανάπτυξης της παραγράφου (π.χ. παράδειγμα, ορισμός, αντίθεση, αίτιο-αποτέλεσμα) για να αναλύσουμε περαιτέρω το θέμα επιλογής. Σε αυτή την περίπτωση οι συνδετικές λέξεις θα πρέπει να ταιριάζουν με τον τρόπο ανάπτυξης παραγράφου που επιλέξαμε. Με άλλα λόγια, αν επιλέξω την αιτιολόγηση για την ανάπτυξη ενός θέματος, προτείνεται η χρήση φράσεων όπως "καθώς, διότι, γιατί", ενώ αν επιλέξω τη σύγκριση-αντίθεση , τότε φράσεις όπως "Αντιθέτως" και "Ωστόσο" ταιριάζουν καλύτερα. Τέλος, η κατακλείδα τη

ΛΙΣΤΕΣ ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Τα οφέλη της μουσικής είναι γνωστά σε όλους.  Για τους ανθρώπους η επαφή μαζί της ξεκινάει από την εμβρυική ύπαρξη, από την κοιλιά της μητέρας με τους ήχους της καρδιάς και το ρυθμό της αναπνοής. Με τη μουσική μπορούμε να νιώσουμε πολλά συναισθήματα, αλλά και να συγκεντρωθούμε. Γι' αυτό το λόγο θα σας προτείνω τις δικές μου αγαπημένες λίστες αναπαραγωγής που με βοηθάνε στο διάβασμα. Playlists για εποικοδομητικό διάβασμα οι δικές μου επιλογές:  https://www.youtube.com/playlist?list=PL8M9slrmGtmjI0u--yHdhFZ2tvAN6fhOy έτοιμες Playlist:  https://www.youtube.com/watch?list=PLSRDGXudTSm8J7GvTPJ7qFesn2T221eDs&v=cM_96IwFndM https://www.youtube.com/watch?list=PLSRDGXudTSm_KDUj_m20QuFIrklAlq60G&v=i2QE8hyMFfA https://www.youtube.com/watch?list=PLSRDGXudTSm90ORXd5mrkr_PnZ8J1F_9s&v=BHZJSJoYSDg Ροδαμάνθη Σοφικίτου, Φιλόλογος

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΒΙΒΛΙΩΝ ΓΙΑ ΕΦΗΒΟΥΣ

Εικόνα
1. ΧΑΡΙ ΠΟΤΕΡ, ΤΖ. Κ. ΡΟΟΥΛΙΝΓΚ Υπόθεση βιβλίου:  «Να θυμάσαι πως δεν ωφελεί σε τίποτα το να παραδίνεσαι στα όνειρα και να ξεχνάς ότι ζεις στην πραγματικότητα!» Άλμπους Ντάμπλντορ Ο Χάρι Πότερ δεν έχει ιδέα από μαγεία. Ζει με τους άθλιους Ντάρσλι και τον απαίσιο γιο τους, τον Ντάντλι. Το δωμάτιό του είναι μια μικρή αποθήκη κάτω από τη σκάλα, και δεν έχει κάνει ποτέ πάρτι για τα γενέθλιά του εδώ και έντεκα χρόνια. Μια μέρα, όμως, καταφτάνει ένα μυστηριώδες γράμμα με ταχυδρομική κουκουβάγια. Πρόκειται για μια πρόσκληση σ’ ένα απίστευτο μέρος με το όνομα Σχολή «Χόγκουαρτς» για Μαγείες και Ξόρκια.. Εκεί θα κάνει πολύτιμους φίλους, θα συμμετάσχει σε αθλητικούς αγώνες με ιπτάμενα σκουπόξυλα, θα γνωρίσει παντού τη μαγεία, από τα μαθήματα μέχρι τα γεύματα, και θα έρθει αντιμέτωπος με το πεπρωμένο του… αν βέβαια καταφέρει να επιβιώσει. πηγή:  https://www.public.gr/product/books/paidika/paidiki-efibiki-logotehnia-metafrasmeni/o-hari-poter-kai-i-filosofiki-lithos/prod2582

ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗ ΦΩΝΗ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ

Ενεργητική φωνή: λύω Ε ν ε σ τ ώ τ α ς Οριστική Υποτακτική Ευκτική Προστακτική Απαρέμφατο Μετοχή λύω λύεις λύει λύομεν λύετε λύουσι λύω λύ ῃς λύῃ λύωμεν λύητε λύωσι λύοιμι λύοις λύοι λύοιμεν λύοιτε λύοιεν -- λύε λυέτω -- λύετε λυόντων ή λυέτωσαν λύειν λύων (-οντος) λύουσα (-ούσης) λ ῦον (-οντος) Π α ρ α τ α τ. Οριστική -- -- -- -- -- ἔλυον ἔλυες ἔλυε ἐλύομεν ἐλύετε ἔλυον   Μ έ λ λ ο ν τ α ς Οριστική Υποτακτική Ευκτική Προστακτική Απαρέμφατο Μετοχή λύσω λύσεις λύσει λύσομεν λύσετε λύσουσι λύσοιμι λύσοις λύσοι λύσοιμεν λύσοιτε λύσοιεν λύσειν λύσων (-σοντος) λύσουσα (-σούσης) λ ῦσον (-σοντος) Α ό ρ ι σ τ ο ς