Κριτήριο Αξιολόγησης. Αρχαία Β΄ Γυμνασίου

 

ΚΡΙΤΗΡΙΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

ΑΡΧΑΙΑ Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

 


Κείμενο:

Ἐν μὲν οὖν τῷ λοιπῷ βίῳ τὴν τοιαύτην ἐπιείκειαν ἴσως οὐκ ἄν τις ἐκβάλλοι· καὶ γὰρ φιλόφιλον εἶναι δεῖ τὸν ἀγαθὸν ἄνδρα καὶ φιλόπατριν καὶ συμμισεῖν τοῖς φίλοις τοὺς ἐχθροὺς καὶ συναγαπᾶν τοὺς φίλους· ὅταν δὲ τὸ τῆς ἱστορίας ἦθος ἀναλαμβάνῃ τις, ἐπιλαθέσθαι χρὴ πάντων τῶν τοιούτων καὶ πολλάκις μὲν εὐλογεῖν καὶ κοσμεῖν τοῖς μεγίστοις ἐπαίνοις τοὺς ἐχθρούς, ὅταν αἱ πράξεις ἀπαιτῶσι τοῦτο, πολλάκις δ' ἐλέγχειν καὶ ψέγειν ἐπονειδίστως τοὺς ἀναγκαιοτάτους, ὅταν αἱ τῶν ἐπιτηδευμάτων ἁμαρτίαι τοῦθ' ὑποδεικνύωσιν. Ὥσπερ γὰρ ζῴου τῶν ὄψεων ἀφαιρεθεισῶν ἀχρειοῦται τὸ ὅλον, οὕτως ἐξ ἱστορίας ἀναιρεθείσης τῆς ἀληθείας τὸ καταλειπόμενον αὐτῆς ἀνωφελὲς γίνεται διήγημα.

Πολύβιος, Ἱστορίαι 1.14.4-7

 

Ερωτήσεις:

1.    Να μεταφραστεί το παραπάνω κείμενο (Μονάδες 4)

2.    Πότε η ιστορία γίνεται ανωφελές διήγημα σύμφωνα με τον Πολύβιο; (Μονάδες 2)

3.    Βρείτε ομμόριζα για τις παρακάτω λέξεις: (Μονάδες 2)

ἐκβάλλοι:

ἀναλαμβάνη:

συναγαπᾶν:

καταλειπόμενον:

4.    Φτιάξτε 4 σύνθετα ουσιαστικά με τη λέξη βιβλίο: (Μονάδες 2)

5.    Να αναγνωρίσετε σε ποια πτώση βρίσκεται κάθε ουσιαστικό και να τη μετατρέψετε στην αντίστοιχή του στον πληθυντικό αριθμό: (Μονάδες 4)

Τῶ πατρί:

Τοῦ ἀνδρός:

Τὸ ἔδαφος:

Τὴν μητέρα:

6.    Να κλίνετε τα παρακάτω ουσιαστικά: (Μονάδες 2)

ὁ κόραξ, ἡ πόλις, ἡ πατρίς

7.    Να αντιστοιχίσετε τις λέξεις της στήλης Α΄ με τις σημασίες τους στη στήλη Β΄: (Μονάδες 2)

κελεύω

δραπετεύω

ἀποδιδράσκω

Πολεμικό πλοίο

Διαφθείρω

Ευχαριστιέμαι

ἥδομαι

Διατάζω

Ναῦς

καταστρέφω

 

8.    Χρονική αντικατάσταση: ἀποκρύπτει (Μονάδες 2)



Καλή επιτυχία! 



© Ροδαμάνθη Σοφικίτου, Φιλόλογος

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Κριτήρια αξιολόγησης από την Τράπεζα Θεμάτων με θέμα "Αναλφαβητισμός" - Α΄ Λυκείου

Β΄ ΚΛΙΣΗ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΩΝ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ

Η Σημασία της Εκμάθησης Ξένων Γλωσσών