ΤΡΟΠΟΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΥ (ΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ)



Τρόποι Ανάπτυξης Παραγράφου 




4. Σύγκριση / Αντίθεση 
Σε αυτόν τον τρόπο ανάπτυξης αντιπαραβάλλονται και συγκρίνονται δύο δεδομένα (ομοιότητες και διαφορές). Αρχικά παρουσιάζεται το ένα μέλος της σύγκρισης και στη συνέχεια το άλλο.
Λέξεις που πιθανότατα χρησιμοποιούνται είναι οι "αλλά, όμως, ωστόσο, αντίθετα, από τη μία..από την άλλη".

 Σύγκριση / Αντίθεση 
Η τεχνολογία ενώνει, αλλά και αποξενώνει τους ανθρώπους. Από τη μία, η τεχνολογία έφερε πιο κοντά τους ανθρώπους μέσα από τις εφαρμογές που προσφέρει. Από την άλλη, οι άνθρωποι λόγω της ανάπτυξης της τεχνολογίας αποξενώνονται περισσότερο εξαιτίας του γρήγορου ρυθμού ζωής που έχουν υιοθετήσει. 



5. Αίτιο-αποτέλεσμα 
Σε αυτή την περίπτωση εντοπίζεται στη θεματική πρόταση της παραγράφου το αίτιο και στις λεπτομέρειες της παραγράφου το αποτέλεσμα αυτού (ή αντιστρόφως). Λέξεις που πιθανότατα χρησιμοποιούνται είναι οι "ως αποτέλεσμα, συνεπώς, άρα, επομένως".

Αίτιο-αποτέλεσμα 
Στις μέρες μας πολλοί άνθρωποι δεν ανακυκλώνουν. Ως αποτέλεσμα το περιβάλλον μολύνεται με όλο και περισσότερα σκουπίδια, τα απόβλητα που περιέχουν επικίνδυνες ουσίες καταλήγουν στο έδαφος και η ατμόσφαιρα ρυπαίνεται.



6. Αιτιολόγηση
Η αιτιολόγηση είναι ένας από τους πιο συχνούς τρόπους ανάπτυξης παραγράφου. Τη χρησιμοποιούμε για να αιτιολογήσουμε ένα επιχείρημά μας. Λέξεις που πιθανότατα παρατηρούνται είναι οι "γιατί, διότι, καθώς, επειδή".

Αιτιολόγηση
Το σχολείο είναι πολύ σημαντικό, γιατί βοηθάει τους νέους να κατανοήσουν τον κόσμο γύρω τους, έτσι ώστε να είναι πιο εύκολο γι' αυτούς όταν ενηλικιωθούν. Επίσης διότι διαπλάθει προσωπικότητες, διότι οι μαθητές καλλιεργούν τις δεξιότητές τους και μαθαίνουν αρχές και αξίες. 








Ροδαμάνθη Σοφικίτου, Φιλόλογος



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Κριτήρια αξιολόγησης από την Τράπεζα Θεμάτων με θέμα "Αναλφαβητισμός" - Α΄ Λυκείου

Β΄ ΚΛΙΣΗ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΩΝ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ

Η Σημασία της Εκμάθησης Ξένων Γλωσσών