Αναρτήσεις

Η δημιουργία των λέξεων: ομόρριζες, παράγωγες, σύνθετες

Εικόνα
  Η δημιουργία των λέξεων   Ομόρριζες Σχηματίζονται από την ίδια ρίζα με διαφορετική κατάληξη Π.χ. δήμος -> δημόσιος, δημοσιεύω   Παράγωγες Σχηματίζονται από άλλες λέξεις με την προσθήκη μιας ειδικής παραγωγικής κατάληξης Π.χ. λέγω -> λόγος, λογική, λέξη, λεξικό         Βράδυ -> βραδιάζει, βραδινό   Σύνθετες Σχηματίζονται με την προσθήκη στην αρχή ενός αχώριστου μόριου ή με την ένωση δύο απλών λέξεων Π.χ. α-δύναμος ή παντοδύναμος Παρασύνθετες Σχηματίζονται από άλλες σύνθετες λέξεις με την προσθήκη μιας ειδικής κατάληξης Π.χ. βιβλιοθήκη -> βιβλιοθηκονόμος, βιβλιοθηκάριος     Άσκηση 1. Να σχηματίζετε ένα ομόρριζο ουσιαστικό (απλό ή σύνθετο) της νέας ελληνικής για καθένα από τα παρακάτω ρήματα χρησιμοποιώντας την παραγωγική κατάληξη που δίνεται. Ρ ήματα Ομόρριζα ουσιαστικά Λέγω -ικό   Άγω-ή   Ανάβω -ος   Βλέπω -η  

Συχνά λάθη στη χρήση της νέας ελληνικής γλώσσας. Ενότητα: Προστακτική

Εικόνα
  Τα πιο συχνά λάθη στη νέα ελληνική Προστακτική Προσοχή!  η προστακτική των ρημάτων δεν παίρνει αύξηση π.χ. λέμε εσύ επανάλαβε - όχι εσύ επανέλαβε                εσύ επανάφερε -όχι εσύ επανέφερε                εσύ υπόγραψε - όχι εσύ υπέγραψε                εσύ διάγραψε - όχι εσύ διέγραψε                εσύ απόδειξέ το - όχι εσύ απέδειξέ το                εσύ παράγγειλε - όχι εσύ παρήγγειλε                εσύ παράδωσε - όχι εσύ παρέδωσε               εσύ παράλαβε - όχι εσύ παρέλαβε               εσύ απόρριψε - όχι εσύ απέρριψε               εσύ διάλυσε - όχι εσύ διέλυσε Ροδαμάνθη Σοφικίτου, Φιλόλογος

Τρόποι σύνδεσης προτάσεων στα αρχαία ελληνικά. Η παρατακτική σύνδεση (μέρος πρώτο)

Εικόνα
Τρόποι σύνδεσης προτάσεων ασύνδετο σχήμα παρατακτική σύνδεση υποτακτική σύνδεση Παρατακτική σύνδεση συνδέει όμοιες προτάσεις, π.χ. κύρια με κύρια ή δευτερεύουσα (χρονική)-δευτερεύουσα (χρονική) Παρατακτικοί σύνδεσμοι συμπλεκτικοί   τε, καί, οὔτε, μή, τε-οὐδέ, μηδέ διαζευκτικοί ή διαχωριστικοί ἤ, ἤτοι, εἴτε, ἐάντε, ἄντε, ἤντε αντιθετικοί ή εναντιωματικοί μέν, δέ, μέντοι, ὄμως, ἀλλά, ἀτάρ (=όμως), μήν, ἀλλά μήν, καί μην, οὐ μήν ἀλλά, καίτοι (=κι όμως) αιτιολογικοί γάρ, ὡς, ἐπεί συμπερασματικοί ἄρα, γοῦν, τοίνυν, τοιγάρτοι, τοιγαροῦν-οὔκουν, οὐκοῦν, δη, ὤστε Ροδαμάνθη Σοφικίτου, Φιλόλογος

Άσκηση ορθογραφίας για Α΄ και Β΄ δημοτικού

Εικόνα
                                     Ροδαμάνθη Σοφικίτου, Φιλόλογος

Ασκήσεις πάνω στον ευθύ και πλάγιο λόγο.

Εικόνα
  Ευθύς και Πλάγιος Λόγος Μετάφερε τις παρακάτω προτάσεις σε πλάγιο λόγο.  « Πώς πέρασες στις διακοπές σου;» με ρώτησε η δασκάλα μου. ___________________________________________________________  « Πώς θα τα πάω στο διαγώνισμα του σχολείου;» αναρωτήθηκε η μαθήτρια. __________________________________________________________  « Πώς θα γράψω άραγε στο τεστ;» αναρωτήθηκε ο μαθητής. ___________________________________________________________  «Να βοηθάς πάντα τους ανθρώπους που έχουν ανάγκη», συμβούλεψε η μητέρα το παιδί της. ___________________________________________________________  «Κοιμηθείτε νωρίς το βράδυ για να παίξετε καλό μπάσκετ», είπε ο προπονητής στους παίκτες του. ___________________________________________________________   «Γιατί συμπεριφέρθηκες με αυτόν τον τρόπο στην αδερφή σου;» ρώτησε η μητέρα το παιδί του. __________________________________________________________ Μετάφερε τις παρακάτω προτάσεις σε ευθύ λόγο.  Ο Γιώργος είπε στον Μιχάλη ότι είναι έτοιμος για τη βόλτα του

Quiz Αρχαίας Ιστορίας (Μέρος Δεύτερο)

Εικόνα
  Quiz Αρχαίας Ιστορίας Ροδαμάνθη Σοφικίτου, Φιλόλογος

Νεοελληνική Γλώσσα. Άσκηση για τις ανεξάρτητες και τις εξαρτημένες προτάσεις.

Εικόνα
  1.   Χωρίζω τις παρακάτω προτάσεις σε δύο μέρη με κόμμα. Στη συνέχεια γράφω ποια είναι η ανεξάρτητη και ποια η εξαρτημένη. Αγόρασα ένα αυτοκίνητο αν και ήταν πολύ ακριβό. εξαρτημένη:..................................................................... ανεξάρτητη: .................................................................... Φοβάμαι μήπως δεν γράψω καλά στο διαγώνισμα. εξαρτημένη:..................................................................... ανεξάρτητη: .................................................................... Όταν ήρθε ο ταχυδρόμος λείπαμε από το σπίτι. εξαρτημένη:..................................................................... ανεξάρτητη: .................................................................... Παρόλο που διάβασα καλά δεν έγραψα καλά στο διαγώνισμα. εξαρτημένη:..................................................................... ανεξάρτητη: .................................................................... Είμαι ευχαριστημένος επειδή όλα