Έκθεση-Σχεδιαγράμματα


Α΄ Γυμνασίου

Έκθεση – Σχεδιαγράμματα

 



Ενότητα 1η

Θέμα: Σκέψεις και συναισθήματα από τις πρώτες μέρες στο νέο μου σχολείο

 

Πρόλογος

Νέα σχολική χρονιά-νέο περιβάλλον, παλιοί και καινούργιοι φίλοι στο σχολείο

                            

Κύριο μέρος

1η παράγραφος – Σκέψεις

Επιλέγω ένα από αυτά ή τον συνδυασμό αυτών:

- Περιγραφή του σχολείου

-Σχολιασμός: Μου αρέσει ή όχι; Π.χ. όμορφο κτίριο, μεγάλο, η αίθουσα χωράει πολλά άτομα, υπάρχει μεγάλος πίνακας στην τάξη, γυμναστήριο έξω από το σχολείο, είναι δίπλα στο παλιό μου σχολείο και βλέπω τους παλιούς μου φίλους κλπ κλπ.

- Αναφορά σε καινούρια μαθήματα, όπως τα Αρχαία Ελληνικά, η Πληροφορική, η Βιολογία.

- Σχολιασμός: Κάποια είναι δύσκολα και βαρετά, ενώ άλλα είναι πιο εύκολα και ενδιαφέροντα. Γράφω τι μου αρέσει εμένα.

- Καθηγητές για κάθε μάθημα ξεχωριστά. Είναι διαφορετικά από το δημοτικό. Καλό ή κακό; Κάθε καθηγητής ασχολείται με αυτό που έχει σπουδάσει και είναι καλός σε αυτό που κάνει, κάνει το μάθημα ενδιαφέρον (ή όχι).

- Καινούριοι συμμαθητές νέοι φίλοι. Μαθητές από άλλα σχολεία.

                                                               

2η παράγραφος - Συναισθήματα

- Ανάλογα με το τι έχω πει στην πρώτη παράγραφο. Αν έχω αναφέρει τους συμμαθητές μπορώ να πω π.χ. ότι έχω κάνει καινούργιους φίλους και είμαι χαρούμενος/η που γνωρίζω συνέχεια καινούργια άτομα ή είμαι στεναχωρημένος που έχω απομακρυνθεί από τους υπόλοιπους φίλους μου που είναι σε άλλο Γυμνάσιο.

-Αν έχω σχολιάσει τον χώρο του σχολείου μπορώ να κάνω σύγκριση με το παλιό μου σχολείο, π.χ. είναι πιο μεγάλο, έχει μικρότερο προαύλιο, έχει γυμναστήριο όπου μπορώ να πηγαίνω με τους συμμαθητές μου να γυμνάζομαι κλπ κλπ.

 

Επίλογος

Στον Επίλογο καλό θα ήταν να εκφράσω μια ευχή, π.χ. "Ελπίζω να περάσουμε πολύ ωραία αυτή τη χρονιά" και να κλείσω λέγοντας «Περιμένω με ανυπομονησία τα νέα σου! Καλή σχολική χρονιά να έχουμε!»

 

Προσοχή!

Αν είναι γράμμα θα ξεκινάμε με: «Αγαπητέ μου φίλε/Αγαπητή μου φίλη» πάνω αριστερά στο γράμμα. Στο τέλος κάτω δεξιά από το γράμμα (μερικές φορές και αριστερά μπορούμε να το βάλουμε) γράφουμε: «Φιλιά, Γιάννης/Μαρία» ή «Με αγάπη, ο φίλος σου…/η φίλη σου».

 

                                                             

Ενότητα 2

Θέμα: Τα θετικά και τα αρνητικά του σχολείου μου


Πρόλογος

Γράφω κάτι γενικό για το σχολείο. Στις επόμενες παραγράφους θα μιλήσω συγκεκριμένα.

 

Κύριο μέρος

1η παράγραφος –

Τα θετικά                                

- Πολλά και καινούρια μαθήματα, οι περισσότεροι καθηγητές κάνουν καλό και ενδιαφέρον μάθημα, αγαπούν τη δουλειά τους. Νέα μαθήματα: π.χ. Αρχαία Ελληνικά. Ενδιαφέρον να μαθαίνεις πως ξεκίνησε η γλώσσα μας.

- Γήπεδο/γυμναστήριο, μεγάλη αυλή. Περνάμε ωραία στο διάλειμμα, γιατί κάνουμε πολλές δραστηριότητες.

                                                            

2η παράγραφος –

Τα αρνητικά                                      

- Οι τοίχοι, τα θρανία και οι καρέκλες είναι κατεστραμμένα.

- Οι τουαλέτες δεν είναι πάντα καθαρές, είναι παλιές/χαλασμένες.

- Δεν υπάρχει αίθουσα εκδηλώσεων και κλειστό γυμναστήριο.

- Οι υπολογιστές είναι λίγοι και παλιοί. Ορισμένες φορές αργούν και χάνεται ώρα από το μάθημα.

- Το μάθημα είναι βαρετό και μονότονο. Οι καθηγητές διδάσκουν άσχετα μαθήματα με αυτό που έχουν σπουδάσει, π.χ. ο γυμναστής κάνει ιστορία.

- Μερικοί καθηγητές βάζουν πολλές ασκήσεις και συχνά τεστ, δεν είναι κοντά στους μαθητές, δεν τους στηρίζουν και δείχνουν ότι δεν τους καταλαβαίνουν, μεγάλοι σε ηλικία και δεν έχουν ενδιαφέρον να διδάξουν.

 

Επίλογος

Κλείνω με κάτι θετικό, π.χ. Ελπίζω όλα τα προβλήματα που έχει το σχολείο να λυθούν. Θα προσπαθήσουμε μέσα από το δεκαπενταμελές να βελτιώσουμε την κατάσταση ή μέσα από το σύλλογο γονέων και κηδεμόνων.




© Ροδαμάνθη Σοφικίτου, Φιλόλογος
All rights reserved

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Κριτήρια αξιολόγησης από την Τράπεζα Θεμάτων με θέμα "Αναλφαβητισμός" - Α΄ Λυκείου

Β΄ ΚΛΙΣΗ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΩΝ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ

"Φεβρωνία Παραφωνία" της Ελίνας Σταμπούλη. Νέα Κυκλοφορία από Εκδόσεις Λυκόφως